Totalløsning til Purchase-to-Pay

Håndterer du et stort antal leverandørfakturaer hver måned? Vi ved, at din tid er kostbar. Derfor automatiserer vi alle virksomhedens flows for fakturaer, kontrakter, indkøbsordrer og udlæg inden for Purchase-to-Pay, også kaldet Procure-to-Pay.

Purchase-to-Pay – fuldt automatiseret

Med en komplet løsning er det muligt at automatisere din virksomheds forskellige Purchase-to-Pay-processer fra indkøb til betaling for fakturaer, kontrakter, indkøbsordrer og udlæg.

Hvert eneste trin, du automatiserer, bidrager til øget effektivitet og dermed bedre kontrol og lønsomhed.

Vi hjælper dig hele vejen mod fuld automatisering, så du fremover kun behøver bruge tid på de afvigelser, der dukker op.

“Vores virksomhed vækstede kraftigt, mens vi havde mange projekter i gang. Derfor har det været afgørende vigtigt, at vi – udover fakturahåndtering – også var i stand til at styre indkøb med Palettes system.”

Lauri Matikainen, CFO i Renta Group Finland

Lavere omkostninger med struktureret Purchase-to-Pay

Det er en stor fordel at gennemse og godkende indkøbsordren i stedet for at afvente og først godkende købet, når fakturaen lander. Da er det ofte for sent at undgå udgiften.

Med et brugervenligt system til Purchase-to-Pay dirigerer du indkøbene over til udvalgte leverandører, hvilket både nedbringer omkostningerne og tidsforbruget for indkøbsprocessen.

Samtidig mindsker du administrationen for indkøbsafdelingen, som i stedet kan bruge tiden på at forhandle gode aftaler og rabatter.

Fordele ved Palettes Purchase-to-Pay-løsning

Automatiser hele processen fra indkøb til betaling, og få bedre kontrol over aftaler, indkøb og fakturaer. Hurtigere flows og reduceret manuel håndtering.

Bedre struktur på dine leverandørfakturaer

Automatisér fakturahåndteringen maksimalt ved at lade systemet matche fakturaer med indkøbsordrer eller kontrakter. Håndtér kun afvigelserne, og frigiv tid til mere kvalificeret arbejdet.

Spar tid og penge i hele organisationen

Med det rigtige Procure-to-Pay-system bliver det lettere for både ledere og medarbejdere at håndtere indkøb, fakturaer og udlæg. Samtidig reduceres administrationen i økonomi- og indkøbsafdelingerne.

Øget kontrol og lavere omkostninger

Når hele Purchase-to-Pay-processen automatiseres, bliver det lettere at købe den rigtige vare fra den rigtige leverandør til den rigtige pris. Godkend indkøbsordren i stedet for fakturaen, og få fuld omkostningskontrol, inden købet finder sted!

Bedre analyser med korrekt bagvedliggende data

Når indkøb og fakturahåndtering digitaliseres, bliver en stor mængde tilgængelig. Ved hjælp af avanceret funktionalitet til analyse og rapportering er det nemt at arbejde med de nøgletal, som udvikler din virksomhed.

Eksempel på information, som let kan vælges via Palettes dashboard er: Indkøbsomkostninger pr. leverandør, gennemsnitlig håndteringstid for fakturaer, andel af e-fakturaer samt gennemsnitlig kredit- og betalingstid. Du kan let få de ønskede rapporter med et par klik, og data vises i realtid.

Cloud-tjeneste eller lokal installation

I kan få Palettes løsninger til Procure-to-Pay som Cloud-tjeneste, men den kan også installeres lokalt i dit eget datacenter.

Stadig flere vælger i dag at automatisere deres forretningsprocesser i skyen. Med en Cloud-tjeneste får du en kosteffektiv, sikker og skalerbar løsning, og du slipper for at investere i hardware. Drift, vedligeholdelse og opgraderinger er inkluderet og udføres af Palettes tekniske specialister.

Vores Cloud-løsning til Purchase-to-Pay indeholder alle de funktioner, der er nødvendige for at automatisere hele processen. Du betaler imidlertid kun for det, du bruger. Derfor kan du i ro og mag automatisere fakturahåndteringen og efterfølgende tilkoble indkøb og kontraktstyring.

Andre smarte funktioner med Purchase-to-Pay

Bestilling

Effektivisér indkøbsprocessen ved at købe den rigtige vare fra den rigtige leverandør til den rigtige pris. Få styr på de indirekte omkostninger. Læs mere

Fakturamatchning

Med automatisk ordrematchning tager vi håndteringen af dine leverandørfakturaer til næste niveau. Læs mere

Kontraktstyring

Gør håndteringen af kontrakter og aftaler enklere. Match tilbagevendende fakturaer med kontrakter, og få automatiske notifikationer op til kontraktfornyelse. Læs mere

Kundecases

Sportmaster automatiserer deres Purchase to Pay-processer med Palette
Founded in 1979, SPORTMASTER is Denmark’s leading chain of sporting goods retailers.
Hartela automates the purchase-to-pay process with Palette
Hartela is a Finnish family-run business established in 1942, specializing in building homes, offices and industrial buildings.
Clas Ohlson Automates AP with Palette
One of Sweden’s best-known retailers, Clas Ohlson, operates around 200 physical stores in Sweden, Finland, Norway, Germany, and England.

Er du klar til næste skridt?

Fortæl os om jeres udfordringer