Fakturagodkendelse – tag dig kun af afvigelserne

Automatisér dine leverandørfakturaer med Palette. Med foruddefinerede flows for elektronisk godkendelse af fakturaer bliver processen hurtig og effektiv.

Automatiseret faktura godkendelsesflow

Fakturahåndtering er selve kernen i vores løsning, og den er fundamentet for, at du kan effektivisere hele processen fra indkøb til betaling. Det er også fakturahåndteringen, som mange virksomheder automatiserer først – ofte med virkelig gode resultater.

Du opnår en optimal process med næste skridt, hvor du godkender digitale indkøbsordrer og bestillinger, som efterfølgende matches med de indkomne fakturaer og kontrakter helt automatisk.

Det er kun afvigelserne, du behøver håndtere, når fakturaerne kører glat igennem dit faktura godkendelsesflow, hvilket sparer dine ansatte for meget tid. For at minimere tidsforbruget på at godkende fakturaer genererer vores løsning automatisk forslag til godkendelsesflow og kontering.

Nem afvigelseshåndtering

For at lette arbejdet med afvigelseshåndtering, kategoriserer systemet alle afvigelser i forskellige typer illustreret ved forskellige farver. Det giver dig et hurtigt og tydeligt overblik over din fakturagodkendelse. Ved at bruge matchningsstatistikken aktivt kan du arbejde målrettet med de leverandører, som har mange afvigelser. Dermed får du øget graden af automatisering yderligere i din afvigelseshåndtering.

Du fastsætter selv tolerancen for, hvor meget en faktura må afvige fra en ordre med en procentsats eller beløb i forhold til den samlede faktura eller pr. post. Du kan justere de forskellige parametre for de forskellige firmaer og leverandører efter behov og godkendelsesflow.

Andre brug elektronisk godkendelse af fakturaer

“Vi kunne hurtigt konstatere, at Palette skulle være vores næste system, da vi så bredden af funktionaliteten i løsningen.”

Özlem Sener, Systemansvarlig i Peab Fastighetsutveckling

Fordele med Palettes godkendelse af fakturaer

Automatiser dine leverandørfakturaer med Palette. Med forudbestemte processer til godkendelse og administration af afvigelser bliver processen hurtig og effektiv.

Et tidssvarende og Cloud-baseret system til at godkende fakturaer sænker omkostningerne med op til 80 % og frigiver mere tid til andre opgaver.

Palette effektiviserer hele arbejdsflowet fra at leverandørfakturaerne lander, til de er konteret, har været igennem godkendelse og er registreret i økonomisystemet.

Vores system giver dig enkel adgang både på og væk fra kontoret. Godkend fakturaer på computeren, tabletten eller telefonen.

Fem hovedfunktioner:

  • Fuld automatisering af dine leverandørfakturaer
  • Forudbestemt godkendelsesflow giver øget kontrol
  • Konteringsforslag minimerer tidsforbruget
  • Godkend fakturaer i mail eller på mobil
  • Nem afvigelseshåndtering i et brugervenligt miljø

Håndtér flere firmaer og sprog

I Palettes fakturahåndteringsløsning bidrager du til at opbygge strukturer, som hjælper mange virksomheder i samme miljø eller parallelle miljøer, uanset om de er i samme land eller er spredt over hele verden.

Det er nemt at definere, hvordan momsregler, momskoder, EU-moms omvendt momspligt, bygge- og ejendomsmoms skal håndteres. Palette findes i mange sprogversioner, bl.a. de nordiske sprog, fransk, engelsk, tysk, hollandsk, spansk og polsk.

Andre smarte funktioner med vores løsning

De fleste af vores kunder begynder med at automatisere fakturahåndteringen. Derefter vælger mange at øge automatiseringsgraden yderligere:

Kontraktstyring

Gør det lettere at styre kontrakter og aftaler. Match tilbagevendende fakturaer med kontrakter, og få automatisk besked ved kontraktfornyelse. Mere om kontraktstyring

Fakturamatchning

Med automatisk ordrematcning løfter vi håndteringen af dine leverandørfakturaer til næste niveau. Mere om fakturamatchning

Omkostningsanalyse

Få et sammenhængende billede af status, flow og værdifulde nøgletal. Identificer flaskehalse i organisationen, og se mulighederne for øget omkostningseffektivisering. Mere om omkostningsanalyse

Er du klar til næste skridt?

Fortæl os om jeres udfordringer.