Fakturahåndtering til servicefaget

Mange servicevirksomheder er i front, når det gælder digitalisering. Arbejdsopgaverne kan udføres på distance, hvilket giver fleksibilitet, der både værdsættes af dine kunder og medarbejdere. Med tidssvarende fakturahåndtering bliver fakturaprocessen både mobil og hurtig.

250.000+ brugere

Mere end 3.500 kunder over hele verden

Få en Cloud-baseret løsning

Palettes Cloud-tjeneste til automatisering af leverandørfakturaer har mange fordele.

Dine medarbejdere kan gennemse og godkende fakturaer direkte på mobilen. Regnskabsafdelingen får direkte kontrol over alle fakturaer, som også altid er søgbare uanset status. Og du minimerer behovet for support og vedligeholdelse fra it-afdelingen.

Systemet kan automatisk matche fakturaer med indkøbsordrer eller kontrakter, hvilket giver en 100 % “håndfri” proces.

I får mere tid til værdiskabende arbejde, samtidig med at dine medarbejdere får mere tilfredsstillende opgaver.

Få et smidigt godkendelsesflow

Palettes løsning modtager og fortolker fakturaer i forskellige formater, såsom papirfaktura, PDF og e-faktura. Fakturaerne distribueres automatisk til gennemsyn og godkendelse i et forudbestemt godkendelsesflow. Endeligt godkendte fakturaer overføres automatisk til betaling i økonomisystemet via en smidig systemintegration.

Slip for manuel registrering

Papirfakturaer scannes og tolkes automatisk af systemet.

Digitalt godkendelsesflow

De digitaliserede fakturaer distribueres i et forudbestemt godkendelsesflow.

Godkend fakturaer online

Godkenderne kan gennemse og godkende fakturaer direkte i mail eller på mobilen.

Automatisk fakturamatchning

Lad systemet matche fakturaer med indkøbsordrer eller kontrakter. Det sparer dig for masser af tid!

Smidig integration med jeres økonomisystem

Integration med Dynamics AX

Få fordel af vores smidige integration med AX. Indkøbsordrerne fra AX importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Integration med Dynamics NAV

Integrér Palette med Navision, og tag automatiseringen af jeres leverandørfakturaer til næste niveau. Dataflowet mellem systemerne sker i realtid.

Integration med Business Central

Palette kommer med en standardintegration med Dynamics 365 Business Central. Fakturadata udveksles mellem systemerne i realtid.

Integration med D365FO

Få fordel af vores smidige integration med D365 for Finance and Operations. Indkøbsordrerne importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Fakturatolkning

Vi tilbyder flere forskellige løsninger til automatisk tolkning af papir- og PDF-fakturaer. Hvis I allerede har en intern løsning til scanning og tolkning, kan den integreres med Palette.

Godkendelsesflow

Palette videresender automatisk fakturaer til den rigtige godkender i henhold til jeres foruddefinerede og forretningsmæssige regler. Det er enkelt at udskifte eller tilføje godkendere i flowet efter behov.

Fakturamatchning

Lad systemet matche fakturaer med de bagvedliggende indkøbsordrer eller kontrakter. Vores system matcher hundredvis af fakturalinjer på få sekunder – det sparer jer for utroligt meget tid og penge!

Automatisk fakturamatchning
Kontraktstyring med Palette

Kontraktstyring

Brug vores kontraktmodul og match tilbagevendende fakturaer med kontrakter. Systemet sender en notifikation, når kontrakten skal genforhandles, fornyes eller opsiges.

I forbindelse med, at vi begyndte at anvende Palette, indførte vi en ensartet arbejdsmetode i de forskellige lande i gruppen. Takket være funktionen for rapportering i realtid er det enkelt at sammenligne indsats og resultater mellem de forskellige markeder.

Juho Häkkinen
Juho Häkkinen, Finance System Controller i Lindström Group

Lindström vælger Palette til international fakturastyring og indkøb

Lindström havde et ønske om at standardisere deres globale AP-processer med en tidssvarende løsning. Lindström Group har implementeret Palettes løsning til fakturahåndtering i 13 lande og vil nu udvide brugen af Palette til også at inkludere indkøb.

Er du klar til næste skridt?

Fortæl os om jeres udfordringer.

Frigiv værdifuld tid i hele organisationen

Ved at indføre en tidssvarende løsning for elektronisk fakturahåndtering og digitalt godkendelsesflow, sparer I tid og ressourcer i hele organisationen. Tid, der kan bruges til værdiskabende arbejde.

Få fuld kontrol over leverandørfakturaer fra de modtages, til de er endeligt bogført og betalt. Alle fakturaer er søgbare uanset deres status i Palettes løsning. I kan nemt se, hvor en specifik faktura er i processen, og I opdager potentielle flaskehalse i tide. Betalingsinformation overføres fra økonomisystemet til Palette, hvor fakturaen vil være søgbar til evig tid.

Enklere revision
Det bliver smidigere at gennemføre revision, når alle fakturaer ligger i et lettilgængeligt digitalt arkiv. Sammen med fakturaen gemmes evt. leveringsbekræftelser eller nødvendige kvitteringer. Den samlede transaktion er dokumenteret, og det er let efterfølgende at se, hvem der har godkendt en faktura, og hvornår det er sket.

Godkend indkøbet i stedet for fakturaen
Når fakturahåndteringen er digitaliseret, vælger mange af vores kunder fra servicesektoren at automatisere flere relaterede processer.

Palettes løsning har et indkøbsmodul for indirekte indkøb. Det er også muligt at importere indkøbsordrer fra et eksisterende økonomi- eller indkøbssystem til Palette. Så kan mange fakturaer matches direkte med indkøbsordrer og sendes til betaling uden manuel håndtering. Mange virksomheder vælger at godkende indkøbet i stedet for fakturaen, og de får således kontrol over omkostningerne, allerede inden de opstår!