Fakturahåndtering til produktion

Produktionsvirksomheder har flere konkrete udfordringer med hensyn til håndtering af leverandørfakturaer. Mange virksomheder i branchen behandler store mængder fakturaer og har et stort antal leverandører, som skal administreres af økonomi- og indkøbsfunktionerne.

250.000+ brugere

Mere end 2.500 kunder over hele verden

håndfri fakturahåndtering

Palette tilbyder en tidssvarende Cloud-tjeneste til elektronisk fakturahåndtering, som er fleksibel og skalerbar. Med avanceret funktionalitet til fakturamatchning med ordre eller kontrakt kan en stor del af fakturaerne håndteres helt uden manuel berøring.

Vores løsning er designet til integration med jeres eksisterende økonomi- og/eller indkøbssystem.

Med vores digitale godkendelsesflow kan medarbejderne gennemse og godkende fakturaer direkte i mobilen. Det resulterer i en mere effektiv proces, smidige månedsafslutninger og mindre administration. Jeres økonomifunktion får mere tid til værdiskabende arbejde, samtidig med I at får lavere håndteringsomkostning pr. faktura.

Få en Cloud-baseret og skalerbar løsning

Vores Cloud-baserede tjeneste er fleksibel og skalerbar, så den passer til jeres aktuelle og fremtidige behov. Lagring og drift klarer Palettes autoriserede personale, hvilket garanterer jer høj datasikkerhed og god performance.

Godkend fakturaer online

Webbaseret og enkelt – godkendere kan godkende fakturaer i mail eller på mobil.

Automatisering af flere processer

Vi tilbyder funktionalitet til en fuldt automatiseret proces fra indkøb til betaling.

Interface på ti sprog

Vores brugervenlige interface er tilgængeligt på 10+ sprog.

Flere lande, valutaer og skatteregler

Vores løsning håndterer flere lande, valutaer samt skatte- og momsregler.

Smidig integration med jeres økonomisystem

Integration med Dynamics AX

Få fordel af vores smidige integration med AX. Indkøbsordrerne fra AX importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Integration med Dynamics NAV

Integrér Palette med Navision, og tag automatiseringen af jeres leverandørfakturaer til næste niveau. Dataflowet mellem systemerne sker i realtid.

Integration med Business Central

Palette kommer med en standardintegration med Dynamics 365 Business Central. Fakturadata udveksles mellem systemerne i realtid.

Integration med D365FO

Få fordel af vores smidige integration med D365 for Finance and Operations. Indkøbsordrerne importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Fakturatolkning

Vi tilbyder flere forskellige løsninger for automatisk tolkning af papir- og PDF-fakturaer. Hvis I allerede har en intern løsning til scanning og tolkning, kan den integreres med Palette.

Automatisk fakturamatchning

Automatisk fakturamatchning

Lad systemet matche fakturaer med indkøbsordrer, kontrakter eller leverancer. Hundredevis af fakturalinjer kan matches på få sekunder, hvilket sparer økonomiafdelingen for masser af tid.

Kontraktstyring

Brug vores kontraktmodul, og match periodiske fakturaer med kontrakter. Systemet sender en notifikation, når kontrakten skal genforhandles, fornyes eller opsiges.

Kontraktstyring med Palette
Purchase to Pay Automation med Palette

Purchase to pay

Automatisér hele processen fra indkøb til betaling. Gennemse og godkend indkøbsordren i stedet for at vente med godkendelse af købet, indtil at fakturaen lander.

Under vores kraftige vækst havde vi flere projekter i gang samtidig. Derfor var det vigtigt for os, at vi kunne håndtere både indkøbsordrer og fakturaer i Palettes system.

Lauri Matikainen, CFO i Renta Group

Palette har automatiseret mange opgaver i produktionsvirksomheden USFarathane

Projektet begyndte med ren fakturahåndtering for en virksomhed med mange faciliteter og kontorer. Projektet blev udvidet og inkluderer indirekte indkøb, kontraktstyring, omkostningsrapportering og budget.

Er du klar til næste skridt?

Fortæl os om jeres udfordringer.

Effektivisér hele organisationen

Når du implementerer et tidssvarende system til elektronisk fakturahåndtering, frigiver du ikke kun ressourcer i økonomifunktionen, men også i andre afdelinger. Godkendelsesprocessen bliver nemmere at håndtere både for bogholderiet og for godkenderne.

Alle fakturaer bliver søgbare samme sted
dover de store tidsbesparelser, du opnår, når de manuelle arbejdsopgaver fjernes, får I fuld kontrol over hele fakturaflowet. Det bliver nemt at søge efter de enkelte fakturaer et og samme sted. Det gælder også, når fakturaen er betalt – den er fortsat i Palette inkl. al nødvendig information såsom betalingsdato, godkendelse, noter og bilag.

Hurtigere proces
Med Palettes dashboard er det nemt for administratorerne at se, hvor mange fakturaer der er i flowet, og hvilken status de har. Med et klart overblik kan I hurtigt opdage eventuelle flaskehalse i processen, og I undgår, at fakturaer strander med forsinket betaling til følge. Systemet sender automatisk notifikationer til de godkendere, som har fakturaer til godkendelse, hvilket accelererer processen.

Godkend indkøbet i stedet for fakturaen
Mange af vores kunder, som har automatiseret deres fakturahåndtering, tager skridtet videre med effektivisering af relaterede processer såsom matchning mellem faktura og indkøbsordre samt digitale rekvisitioner. Med Palettes løsning er det muligt at flytte godkendelsestrinnet frem til indkøbsordren, så I har styr på fremtidige omkostninger, allerede inden de opstår. Læs mere om at få kontrol over indirekte indkøb på vores blog