Fakturahåndtering til entreprenører

Palette automatiserer håndteringen af jeres leverandørfakturaer. Effektivisér jeres fakturahåndteringsproces, og få mulighed for at følge op på omkostningerne i jeres forskellige projekter. Godkend fakturaer online, uanset hvor I befinder jer.

250.000+ brugere

Mere end 3.500 kunder over hele verden

Udfordringer for entreprenørbranchen

Virksomheder i entreprenørbranchen modtager store mængder leverandørfakturaer i sammenligning med andre brancher. Mange fakturaer repræsenterer høje beløb og skal godkendes af flere personer, inden de kan betales.

Med en tidssvarende systemunderstøttet fakturahåndtering bliver processen enklere og hurtigere.

Mange fakturaer kan matches automatisk med ordrer eller kontrakter, hvilket sparer regnskabsafdelingen for masser af tid.

Få et brugervenligt system

Dine medarbejdere andre steder i organisationen får en mere effektiv hverdag, når de kan kontrollere og godkende fakturaer direkte i mail eller på mobil, uanset hvor de befinder sig. Med vores brugervenlige interface bliver det nemt for alle at gøre det korrekt!

Projektbaseret

Automatiske godkendelsesflow som er baseret på projektet.

Automatisk kontering

Lad systemet tage sig af konteringen med udgangspunkt i projekt, leverandør og omkostningscenter.

Styr på momsen

Håndtering af komplekse momsforhold, fx omvendt beskatning.

Ordrematchning

Systemet matcher automatisk fakturaer med indkøbsordrer – helt uden manuel indblanding.

Smidig integration med jeres økonomisystem

Integration med Dynamics AX

Få fordel af vores smidige integration med AX. Indkøbsordrerne fra AX importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Integration med Dynamics NAV

Integrér Palette med Navision, og tag automatiseringen af jeres leverandørfakturaer til næste niveau. Dataflowet mellem systemerne sker i realtid.

Integration med Business Central

Palette kommer med en standardintegration med Dynamics 365 Business Central. Fakturadata udveksles mellem systemerne i realtid.

Integration med D365FO

Få fordel af vores smidige integration med D365 for Finance and Operations. Indkøbsordrerne importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Fakturaindlæsning

Palette modtaget fakturaer i flere forskellige formater. Scannede papirfakturaer, PDF og e-faktura. Fakturainformationen indlæses og tolkes automatisk. Link til den originale faktura følger med i godkendelsesflowet.

Godkendelsesflow

Palette distribuerer fakturaerne i henhold til jeres foruddefinerede godkendelsesflow med udgangspunkt i projekt, leverandør, omkostningscenter og beløb. Det er nemt at tilføje personer til godkendelsesflowet efter behov.

Automatisk fakturamatchning

Lad systemet matche fakturaer med indkøbsordrer, kontrakter eller leverancer. Hundredvis af fakturalinjer kan matches på få sekunder, hvilket sparer regnskabsafdelingen for masser af tid.

Automatisk fakturamatchning
Kontraktstyring med Palette

Kontraktstyring

Brug vores kontraktmodul og match tilbagevendende fakturaer med kontrakter. Systemet sender notifikationer ud, når kontrakter skal genforhandles, fornyes eller opsiges.

Vi valgte Palette som leverandør, fordi deres løsning automatiserer hele processen fra indkøb til betaling.

Leena Joki
Head of Financial Service Cente i Hartela

Hartela automatiserer hele purchase to pay-processen med Palette

Hartela er en finsk familieejet virksomhed, som er grundlagt i 1942. De har specialiseret sig i at bygge private hjem, kontorer og industribygninger.

Er du klar til næste skridt?

Fortæl os om jeres udfordringer

Skræddersyet løsning til virksomheder i entreprenørbranchen

Hvis du arbejder i et byggefirma, ved du, at der findes en lang række branchespecifikke udfordringer for økonomifunktionen.

Idet I i branchen generelt håndterer store finansielle værdier og har mange transaktioner, er I underlagt omfattende økonomisk lovgivning. Og i tillæg er der en række regler og love, I skal følge. Uanset om det handler om GDPR, 4MLD, PCI DSS eller en helt fjerde lov, er det yderst vigtigt, at I har styr på administrationen, så revisorer og kontrolmyndigheder let kan gennemgå jeres materiale.

Palettes løsning er udviklet i tæt samarbejde med vores kunder over de seneste godt 20 år. Mange af vores kunder har fra starten drevet virksomhed inden for byggeri og ejendom. Derfor har vi udviklet de funktioner, branchen efterspørger. For eksempel avanceret projekt- og momshåndtering.

Automatisk matchning
Vores løsning har en veludviklet matchningsmotor, som automatisk matcher leverandørfakturaer med indkøbsordrer, kontrakter og referencer. Hundredvis af fakturalinjer matches af systemet på få sekunder, hvilket utvivlsomt sparer regnskabsafdelingen for masser af tid!

Smidig integration til jeres økonomisystem
Løsningen er designet til integration med jeres eksisterende økonomi- og/eller indkøbssystem. I dag tilbyder vi standardintegrationer til ca. 40 økonomisystemer på markedet. Læs mere om systemintegration