Fakturahåndtering til detail og engros

Virksomheder inden for detail- og engrosbranchen håndterer et stort antal transaktioner dagligt. Fakturamængden er – ligesom antallet af leverandører – høj. Derfor får handelsvirksomheder generelt stor gevinst af en automatiseret proces.

250.000+ brugere

Mere end 2.500 kunder over hele verden

Fakturahåndtering som Cloud-tjeneste

Palette tilbyder elektronisk fakturahåndtering som Cloud-tjeneste, hvilket giver dig mange fordele.

Løsningen kan skaleres op og ned i takt med jeres skiftende behov . Systemet er webbaseret og tilbyder en nem og sikker log-in fra computer, tablet og mobil.

Automatisér alle led i processen: fakturamodtagelse, godkendelsesflow, kontering og dataoverførsel til jeres eksisterende økonomisystem. Og få mere tid til strategisk og værdiskabende arbejde!

Få et brugervenligt system

Dine medarbejdere i hele organisationen får en enklere hverdag, når de kan kontrollere og godkende fakturaer direkte i mail eller på mobil, uanset hvor de befinder sig. Med vores brugervenlige interface bliver det enkelt for alle at gøre det korrekt!

Fakturatolkning

Systemet tolker fakturadata fra forskellige formater: PDF, e-faktura og scannede papirfakturaer.

Godkendelse

Fakturaerne distribueres i et foruddefineret godkendelsesflow til gennemsyn og godkendelse.

Notifikationer

Systemet sender notifikationer til personer, som har fakturaer til godkendelse.

Automatisk kontering

Lad systemet klare konteringen baseret på leverandør eller omkostningscenter.

Smidig integration med jeres økonomisystem

Integration med Dynamics AX

Få fordel af vores smidige integration med AX. Indkøbsordrerne fra AX importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Integration med Dynamics NAV

Integrér Palette med Navision, og tag automatiseringen af jeres leverandørfakturaer til næste niveau. Dataflowet mellem systemerne sker i realtid.

Integration med Business Central

Palette kommer med en standardintegration med Dynamics 365 Business Central. Fakturadata udveksles mellem systemerne i realtid.

Integration med D365FO

Få fordel af vores smidige integration med D365 for Finance and Operations. Indkøbsordrerne importeres i Palette, hvor fakturamatchning og godkendelse klares helt automatisk.

Scanning og tolkning af fakturaer

Palette modtager fakturaer i flere forskellige formater: scannede papirfakturaer, PDF og e-faktura. Fakturainformationen indlæses og tolkes automatisk. Link til den oprindelige faktura følger med i godkendelsesflowet.

Godkendelsesflow

Palette distribuerer fakturaerne i henhold til jeres godkendelsesflow med udgangspunkt i projekt, leverandør, omkostningscenter og beløb. Det er let at tilføje personer i godkendelsesflowet efter behov.

Fakturamatchning

Lad systemet matche fakturaer med indkøbsordrer, kontrakter eller leverancer. Hundredvis af fakturalinjer kan matches på få sekunder, hvilket sparer regnskabsafdelingen for masser af tid.

Automatisk fakturamatchning
Kontraktstyring med Palette

Kontraktstyring

Brug vores kontraktmodul, og match periodiske fakturaer med kontrakter. Systemet sender notifikationer, når aftaler skal genforhandles, fornyes eller opsiges.

Automatiseringen med Palette sparer tid, og i integrationen med AX ved vi med sikkerhed, at alt bliver 100 % korrekt hele vejen igennem.

Jan Skarner
Head of Business Navigation i Clas Ohlson

Clas Ohlson automatiserer fakturahåndteringen med Palette

Detailkæden Clas Ohlson kæmpede i flere år med flere og flere fakturaer og manuel matchning mellem indkøb, leverancer og fakturaer. I forbindelse med skift af økonomisystem var der mulighed for at implementere en elektronisk løsning til fakturahåndtering med automatisk matchning.

Er du klar til næste skridt?

Fortæl os om jeres udfordringer.

Udfordringer i detailhandlen

I dag skal detailvirksomheder kunne handle hurtigt og agilt. Vareudbuddet i butikken skal konstant tilpasses nye tendenser, nye produkter og ændringer i efterspørgslen. Samtidig skal modtagelse og service i butikken hele tiden være på et højt niveau. Det gælder også evnen til at håndtere returnering ved åbent køb , så I er en attraktiv virksomhed at handle med.

Konkurrencen i detailhandlen er stor, og det gælder om konstant at arbejde på at forenkle og automatisere processerne.

Tag automatisering til næste niveau
Når håndteringen af leverandørfakturaer er automatiseret, vælger mange virksomheder at tage digitaliseringen til næste niveau. Vores fakturahåndteringsløsning kan integreres med jeres eksisterende indkøbssystem. Således bliver det muligt at matche fakturaer med indkøbsordrer. Vores system matcher hundredvis af fakturalinjer på få sekunder, hvilket giver en enorm tidsbesparelse i bogholderiet.

Automatisering af hele processen fra indkøb til betaling
Når hele processen digitaliseres, får I bedre kontrol over hele indkøbs- og fakturaflowet. Samtidig sænker I tidsforbruget og omkostningerne for håndteringen. Automatiseret indkøbsordrematchning betyder, at du kun skal kontrollere evt. afvigelser manuelt.