Fakturahåndtering i skyen med Palette

Hvorfor flytte fakturahåndtering til skyen?

Flere og flere virksomheder vælger Cloud-baserede systemer frem for softwareløsninger på deres egne servere (on-premises). Tendensen viser sig nu også tydeligt inden for finansielle systemer. Med Cloud-baserede tjenester og SaaS-løsninger (Software as a Service) mindskes jeres behov for intern it-support og administration, og løsningen bliver økonomisk mere fordelagtig. Samtidig får du ofte øget datasikkerhed og forbedret ydeevne på løsningen.

Hos Palette oplever vi også, at de fleste af vores kunder vælger fakturahåndtering som en Cloud-baseret tjeneste frem for at installere software selv. Vi har også mange eksisterende kunder, der vælger at migrere hele deres løsningen til skyen i stedet for at opgradere den lokalt installerede software.

I denne artikel vil vi se nærmere på de årsager, der i dag får mange til at vælge fakturahåndtering i skyen.

Let tilgængelig og brugervenlig

Med et Cloud-baseret fakturahåndteringssystem er det let for dine medarbejdere at logge ind på systemet, når det passer dem – uanset hvor de er. Det bliver derfor let at arbejde hjemmefra for alle medarbejdertyper inklusive økonomimedarbejdere og systemadministratorer. Du behøver ikke en VPN-forbindelse, en almindelig internetforbindelse er nok for at logge på systemet.

Virksomhedens øvrige medarbejdere og tegningsberettigede kan nemt gennemgå og godkende fakturaer, når de er på farten.. Med mobiladgangen, der altid er en integreret del af vores Cloud-løsninger, kan du godkende en faktura med et par klik på mobilen.

Fakturahåndtering i skyen giver således et hurtigere godkendelsesflow med færre forsinkede fakturaer som resultat!

Alle funktioner er tilgængelige fra starten, og opgraderinger er inkluderet

Digitale fakturahåndteringsløsninger hjælper økonomiafdelingen med at blive mere effektiv. Det ved både vi og vores kunder af erfaring. Når løsningen desuden er Cloud-baseret, reduceres arbejdsbyrden i IT-afdelingen også, samtidig med at du undgår at investere tid og penge i hardware og løbende vedligeholdelse.

Med fakturahåndtering i skyen er opgraderinger normalt inkluderet. De implementeres automatisk, når der kommer nye funktioner. Virksomhedens interne IT-afdeling skal ikke længere afsætte tid til at opdatere software og hardware samt foretage fejlfinding.

Forbedret ydeevne med fakturahåndtering i skyen

Når du skifter fra lokalt installeret software til en Cloud-tjeneste, overgår ansvaret for drift og løbende vedligeholdelse til SaaS-leverandøren. De har et professionelt team med autoriserede og erfarne teknikere og softwareudviklere, der klarer arbejdet. Resultatet er bedre ydeevne.

Øget datasikkerhed

De fleste virksomheder og organisationer vil få en øget datasikkerhed med den tidssvarende Cloud-tjeneste sammenlignet med lokalt installeret software. Når opdateringer udføres automatisk og planmæssigt, får du reduceret risikoen for sikkerhedsbrud. Vi ved, at mange af de største og mest alvorlige sikkerhedsbrud i de senere år er sket på grund af forsinkede opdateringer af servere og/eller software.

WannaCry er et eksempel på et brud i datasikkerheden, der opstod på grund af forsinkede opdateringer Hvis opdateringer altid udføres uden forsinkelse, giver det betydeligt højere beskyttelse mod sikkerhedsbrud (selvom du aldrig kan opnå 100 % sikkerhed).

Palettes fakturahåndteringsløsning i skyen er baseret på Microsoft Azure-platformen, som er garant for datasikkerhed i verdensklasse. Da platformen deles af mange virksomheder verden over, vil de samlede ressourcer til sikkerhedsinvesteringer være højere sammenlignet med din virksomheds egne lokale servere. Til PaletteOnline Cloud-tjenesten udfører vi også regelmæssige test-hackerangreb for at sikre et højt sikkerhedsniveau af produktet.

Skalerbarhed og fleksibilitet – “skru op og ned”

Med fakturahåndtering som en Cloud-tjeneste får du som kunde stor fleksibilitet, når det kommer til lagringsplads og datakapacitet. Du kan populært sagt skrue op og ned og justere volumen på dit abonnement med kort varsel. Det er selvfølgelig godt at kunne øge og mindske båndbredde og lagringsplads hurtigt, i takt med at virksomheden vokser eller ændrer sig. Du undgår også dyre hardwareinvesteringer, selv når mængden af data, der skal håndteres i systemet, stiger drastisk.

Omkostningseffektiv

Cloud-tjenester implementeres uden indledende hardware- eller licensomkostninger, og derfor er denne type løsning inden for rækkevidde for både små, mellemstore og store virksomheder. Skalerbarheden gør det samtidig muligt for små, hurtigt voksende virksomheder at få adgang til en fremtidssikret, højtydende løsning til en relativt lav pris. Når løsningen er implementeret, kan den vokse, når du udvider virksomheden.

Fakturahåndtering i skyen med Palette

Vores Cloud-tjeneste hedder. PaletteOnline. Det er en komplet løsning til elektronisk fakturahåndtering, der er forberedt til integration til 40 virksomhedssystemer på markedet. PaletteOnline tilbyder også tillægsfunktionert, fx kontraktstyring, match af indkøb og ordre samt funktioner til digitalisering af hele indkøbsprocessen. Derfor kan du tage digitaliseringen til næste niveau og have en fuldautomatisk proces fra køb til betaling – uden at skulle ændre løsning.

Er du på jagt efter elektronisk fakturahåndtering som en Cloud-tjeneste? Så kontakt os for at få en uforpligtende demo. Book din demo her

Er du eksisterende kunde hos Palette? Så er det let og enkelt at skifte din installerede løsning til Palette som Cloud-tjeneste. Kontakt os allerede i dag, så ser vi på, hvordan vi kan hjælpe dig med at migrere til skyen. Skriv til os på e-mail